Communicatie & PR

“Goede ervaringen met Reinier. Snel en daadkrachtig. Korte lijnen en concreet. “

  • Weet je niet wat je bedrijfsverhaal is?
  • Vinden jullie het lastig om consistent te communiceren (intern en extern)?
  • Lukt het niet om je medewerkers in beweging te krijgen?
  • Krijg je de onvrede in je organisatie niet boven tafel?
  • Begrijpen klanten niet waarom jouw bedrijf hen het beste kan helpen?

Jarenlang werkte Reinier als communicatieadviseur bij zowel (corporate) bedrijven als bureau’s. Hij ontwikkelde vele manieren om medewerkers en klanten in beweging te zetten. En hij merkte dat dit vooral werkte als hij dit deed met verhalen.

Reinier werkte samen met tientallen leiders. En weet hoe hij leiders zover krijgt om hun verhalen te delen, zodat ze effectief kunnen leiden en medewerkers en klanten in beweging krijgen.

corporate storytelling Reinier Rombouts

Chief Storyteller adviseert bij:

Positionering

Wie ben je en waar sta je voor? Wat onderscheidt jou van de concurrentie? Als je niet kiest, is de kans groot dat jij niet wordt gekozen. Wij helpen je om om (weer) scherp te krijgen waar je het voor doet en welke marktpositie je hebt. En waar je naartoe kunt groeien. Vanuit eigen kracht: de waarden en toegevoegde waarde van de organisatie. En de mensen die er werken. Storytelling is een perfecte vorm voor een positioneringstraject. Want elke strategie is een verhaal.

Kapstokverhaal

Zoek je naar houvast voor je communicatie? Wil je consistent zijn in de verhalen die je vertelt? Zie jij de positionering en identiteit van je bedrijf graag concreet uitgewerkt? Dan biedt een kapstokverhaal uitkomst. In zo’n kernverhaal schrijven we op waar je vandaan komt, waar je nu staat en waar je heen gaat. Belangrijke thema’s voor de organisatie en jouw visie op die onderwerpen komen aan bod. De belangrijke spelers in je bedrijf vertellen hun verhaal. Zo’n kapstokverhaal publiceren bedrijven meestal niet integraal op hun website, maar onderdelen ervan zijn duurzaam bruikbaar voor communicatie. Bijvoorbeeld in blogs, artikelen of quotes van managers en medewerkers. Al je communicatievormen check je bovendien snel en makkelijk aan het kapstokverhaal. Zo wordt een consistente verhaallijn gegarandeerd.

Schrijfopdrachten:

In combinatie met advies, coaching of consultancy doet Chief Storyteller ook schrijfopdrachten. Denk aan het schrijven van een kapstokverhaal, ghostwriting (spookschrijven) van blogs voor CEO’s, directeuren en ondernemers en het maken van interviews.

storytelling advies consultancy

Chief Storyteller heeft gewerkt voor:

Business storytelling helpt om:

  • Vertrouwen te creëren bij medewerkers, klanten en belanghebbenden.
  • Te laten zien waar je voor staat en waar je voor gaat.
  • Talenten te vinden en mensen aan je te binden.
  • De klanttevredenheid te verbeteren en te verhogen.
  • De leiders van de organisatie een gezicht en een stem te geven.
  • Mensen in beweging te brengen rond de bedrijfsstrategie.
  • Een geloofwaardige gesprekspartner te worden voor media.
  • Een nieuw hoofdstuk te beginnen met je bedrijf.
  • Meer business te genereren.

Iedereen heeft een verhaal. Wat is jouw verhaal?

Kan ik je helpen?

Stuur een mail naar info@chiefstoryteller.nl